Överst.blogg.se

Bilder från livet

Läser!

Kategori: Helena

I senaste numret av "vi föräldrar" (5/2013) står det bland annat om att bygga upp barns självkänsla. Kan varmt rekommendera den artikeln.

Det jag nu läser om är: ska man lämna barn på förskolan (dagis) för att få "egentid". Spännande debatt! Svenska statens lagar och regler säger att man bara får lämna barn på dagis då man ska jobba, studera eller om vårdnadshavaren är sjuk.

Jag vet om vissa personer (bland annat inom FMorganisationen) som tycker det är ok att lämna sina barn, för att få egentid till att kolla på TV, sitta och surfa på datorn, köra snöskoter och messa med kompisar.

Mitt samvete säger: har man skaffat barn, ska man ta hand om dem.

Barn är det bästa som finns, det mest värdefulla vi har. Kalla mig egennyttig som vill vara med mina barn jämt! (Även bonusbarnen i Norge) Alla barn är fantastiska individer. Jag vill lära dem allt jag kan, och jag kan faktiskt väldigt mycket, om jag får säga det själv!

Barn är en produkt av föräldrarna. Barn är ALDRIG besvärliga eller jobbiga på något sätt.
Är du ledig en dag från jobbet; njut av dina barn, LYSSNA på dem, ge dem uppmärksamhet, lek, busa och stoja omkring. Stäng av datorer, TVapparater och se vad ni ska göra då. Många goda samtal får man med barn utan medias inblandning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: