Överst.blogg.se

Bilder från livet

Nu förstår jag bättre...

Kategori: Helena

... Varför jag är så trött.
Jag har känt mig vek, klen, svag och allmänt ynklig ett bra tag.
Jag är inte den som gnäller i onödan!

I fredags var jag till läkaren och fick provsvaren från den mer grundliga undersökningen som gjorts.
Lågt hB, inget järn i depåerna, låg ämnesomsättning (trots att jag går ner i vikt) låga värden av vita blodkroppar, B12 och folater. Feber kommer och går.

Lösningen anser sjukvården är sjukskrivning så jag VILAR och inte drar på mig något ytterligare förkylning/magsjuka osv.

På tisdag ska jag till barnmorskan igen, då ska vi diskutera hur mycket jag ska vara hemma (inte hur mycket jag ska jobba...)
Efter det blir det mest troligt att sätta B12 och järn intravenöst för att kroppen ska återhämta sig.

Bild tagen från Google.

Kommentarer

  • Sara & Juno säger:

    Åh stackare! Hoppas du återhämtar dig snabbt!! Kram

    2013-04-14 | 18:44:41
  • Sara säger:

    Oj..ja det lät inge vidare. Lyssna på kroppen nu och försök och vara hemma och vila mycket!! Sköt om dig, kram!!

    2013-04-15 | 10:30:40
    Bloggadress: http://martinnybrant.blogg.se
  • Helena säger:

    Sara och Sara: ska krya på mig! Lovar!

    2013-04-17 | 05:58:31
  • Petra säger:

    vila och känn efter hur du mår! hoppas det vänder! vad beror all denna brist på järn osv på? eller är det bara så det kan bli? kramar i massor!

    2013-04-18 | 15:26:52
    Bloggadress: http://www.viggopiggo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: