Överst.blogg.se

Bilder från livet

Svenska försvaret

Kategori: Allmänt

Försvaret kan jämföras med en hemförsäkring. Man betalar för det OM något händer.

Senaste cirkusen gällande Rysslands övning med tungt bombflyg utanför Gotska sandön gör mig konfunderad. Svenska politiker hävdar att Ryssland inte kränkte svenskt luftrum, men att de kanske gjorde en markering för att visa att de är att räkna med... Känns ju tryggt- INTE!

Svenska flygvapnet har 60tim flygtid/v och det gäller under dagtid. Under påskhelgen, då incidenten hände, fanns det ingen att skicka upp för att visa att Sverige var på alerten.

Norge har varit utsatt för samma "övning" några gånger. Norge har svarat med att skicka upp jaktplan. Vad gör Sverige? Politikerna sätter sig vid ett bord och tror att ingen vill angripa vårt fina och "neutrala" land.

Nu räcket det med avveckling! Nu räcker det med nedrustning. Nu räcker det med dimridåer. Sverige är inte neutralt. Sverige behöver sin hemförsäkring!

All info är öppna handlingar. Finns inget hemligt som jag röjer med detta inlägg. Källa: Svenska Dagbladet

Jag känner att jag gör nytta. Mina arbetsuppgifter är viktiga. De besparingar jag gör, innebär mer kulor och krut till förbanden runt om Sverige. Det som gör mig förbannad är betongrövarna i organisationen som ser till sitt eget bästa och inte ge mesta möjliga tillbaka till skattebetalarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: