Överst.blogg.se

Bilder från livet

Två steg framåt...

Kategori: Helena

... ett steg tillbaka.

Jag drömmer om att få träna igen. Så som jag brukade göra. Har köpt Rönnbergs bok om träning för nyblivna mammor. Den ser bra ut att börja med!

Idag är min kropp så pass svag att dammsuga lägenheten tar musten ur mig. Det svartnar för ögonen, armarna domnar och det ringer i öronen. Hjärtat rusar och jag blir illamående. Trots det har jag lågt blodtryck!

När jag ligger går det bra. På sida. Inte ska ni tro att jag kan ligga på rygg, för då blir det Vena Cava syndrom. Sitta är inte heller bra, för då trycker det. Blodet cirkulerar inte fritt. Bebisen ligger högt i magen. Trycker på allt den kommer åt. Magen är inte stor, inte alls. Det mesta bär jag inåt.

Det träningsprogram jag har fått, funkar bra. Det håller cirkulationen igång. Men, jag längtar efter min starka rygg och mage, mina benmuskler. Sånt som fyller ut kläderna på ett vackert och kvinnligt sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: