Överst.blogg.se

Bilder från livet

Dagens känsla:

Kategori: Helena

Maktlös!

I tron om att en manuell biltvättning skulle starta något slags starkare värkarbete, blev jag grundlurad. Resultatet efter att ha tvättat sportbilen var: fördjävulsk smärta i fogarna, illamående, blåsor i händerna, avsaknad av aptit och hormonerna löpte amok! Men... Bilen blev ren! Alltid något.

Från att ha sett framemot en förlossning i tid (gärna något tidigare än BF) är jag nu istället på gränsen till sammanbrott.
Personer runt omkring ler och säger: det är BARA att vänta...

DET ÄR INTE SÅ LÄTT!

Jag vill krypa ur skinnet. Jag vill få ut det som gör mig trött och svag. Jag vill få bort min värk. Jag vill inte sitta hemma (eller ligga, som foglossningarna innebär).

Jag vill vara pigg, stark och livfull. Inte en grå smällfet sjöko som knappt tar sig fram. Sen finns det mycket annat att beskriva också. Ni kvinnor som burit barn förstår. Vi är makalösa på att stå ut med det ena och det andra.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Kramen fina du! Han kommer... men jag vet att det känns så jobbigt att vänta. Det är så absolut proppfullt därinne och inget är bekvämt.

    Men snart är han här och då glömmer man hur jobbigt det kändes, ganska precis direkt när han kommit ut glömmer man. Tänk så fiffigt psyket ändå är ;-) Fast det hjälper ju inte att höra just nu såklart...

    Tänker på er!

    2013-06-05 | 11:50:37

Kommentera inlägget här: