Överst.blogg.se

Bilder från livet

Kontroll igen

Kategori: Helena

Min barnmorska är verkligen toppen. Det är rätt människa som hamnat på rätt plats. Barnmorskan ringde till sjukhuset- för en mer grundlig koll idag. På vårdcentralen gör de inte ultraljud.

Kontrollen på sjukhuset, visade helt normala "bebisvärden". Inte ska ni tro att de sätter igång något. Här i norra Sverige ska minsann mödrarna pinas in i det längsta. Låga värden eller ej... Det finns givetvis många andra faktorer att ta hänsyn till, vilket jag inte skriver om här.

Tydligen har jag en släng av värkar, inte så kraftiga. 4st per 10min. (Se bild nedan) Men bebisen, den vill inte komma ut. Han är en stor en, men ligger ändå och samlar kraft.

Kommentarer

  • Ankan säger:

    Tänk att du är så världsbäst på att vara gravid! ;)

    Nej, fy. Jag vet EXAKT hur det är. 15:e dagen på övertid var jag på gränsen till sammanbrott. Jag sa tillochmed till barnmorskan att -"Du FÅR mitt barn, bara du sätter igång dethär NU. Eller tusen spänn - välj själv."

    Det hjälpte inte jättemycket kan jag säga.
    Men ut kom hon tillslut (efter att vi åkt till ett annat sjukhus som satte igång det iofs....)

    2013-06-03 | 20:13:50
  • Helena säger:

    Är det så man ska gå tillväga? Försöka muta personalen, du är störtskön :D

    2013-06-03 | 20:45:21

Kommentera inlägget här: